Dag 13

13 november 2014 - Canberra, Australië

13 november:

Vandaag een rustig dagje, het was erg warm en we zijn vanmiddag naar het "Parlementhouse" geweest.

Vergelijkbaar met ons Binnenhof,  net als op Schiphol moesten we door de scan en alle tassen werden gecontroleerd. Interessant om binnen te mogen kijken !

Ook stond er een Friese staartklok te pronken, dit was een cadeau van de Nederlandse bevolking aan de Australiërs. Er hing een enorm borduurwerk ( wandtapijt )in de balzaal gemaakt door circa honderd vrouwen waar ze jaren aan hebben gewerkt. Veel scholen hadden een rondleiding in het Parlementhouse,alle kinderen van de lagere school lopen allemaal in de dezelfde pakjes en jurkjes .Daarna wat gedronken in het Parlementhouse.

We zijn door de wijk gereden waar alle ambassades gevestigd zijn, de een nog mooier dan de ander en de Amerikaanse ambassade was natuurlijk het grootst en daar was ook de meeste beveiliging te zien. Ook de Israelische ambassade is heel streng beveiligd. Mooi om de verschillende bouwwerken en tuinen te zien.

Kort verslagje vandaag, morgen staat er meer op het programma, alhoewel het morgen 36 graden wordt.....!!

Groetjes Bennie en Jovita

Down Under