Einde van een fantastische en emotionele reis.....

28 november 2014 - Leeuwarden, Nederland

Het begon op 20 oktober 2013.......na bijna een jaar van voorbereiden, stiekem mailen en telefonisch contact met mijn familie ( waar ik overigens niets van wist en ook niet eens een vermoeden had ) kreeg ik op mijn 50ste verjaardag deze reis van Bennie cadeau !!! Totaal overdonderd en zeer emotioneel.....

Toen kon de praktische voorbereiding beginnen, tickets in de gaten houden via internet en in maart 2014 uiteindelijk geboekt. Visa geregeld voor Australie en voor China hadden we geen visa nodig zolang we maar op het transfer gedeelte van luchthaven zouden blijven. Verzekeringen in orde gemaakt en vanaf toen regelmatig contact met Australie.

De vliegreis is ons meegevallen, oke, het is hele lange zit maar het vliegtuig is groot en je kunt even rondlopen en ook de turbulentie was vergeleken met een toestel naar bv Spanje veel minder.

Eindelijk na 35 jaar mijn nichtje Renee weer gezien, vroeger kwamen zij regelmatig naar Nederland en was Renee altijd bij ons en ging ze zelfs met mij mee naar school !

Rein en Linie hadden een heel programma gemaakt ! Alle hoogtepunten in die regio van Australie hebben we bezocht. Als gewone toerist zie je denk ik niet wat wij allemaal hebben gezien, daar ben ik van overtuigd, de leuke dorpjes onderweg ( leven nog 25 jaar eerder , de nagenoeg lege stranden ( prachtig !), de bush.....en nog veel meer.

We hebben een geweldige tijd gehad met onze familie, ze hebben ons zo veel laten zien van hun leven en vertelden de mooie verhalen over hoe het begon in 1959, toen zij emigreerden. Veel herinneringen opgehaald.....

Kortom een reis om nooit te vergeten en zelfs Bennie heeft er weer zo'n lange reis voor over om Australie nog een keer te bezoeken, dus wie weet......!

Wij hopen dat jullie ( degene die onze blog hebben gevolgd )ook hebben meegenoten van onze reis !

Bedankt !!

Groetjes en een big hug,