Dag 11

11 november 2014 - Canberra, Australië

11 november.

Vandaag de elfde van de elfde om 11 uur was er de jaarlijkse herdenking van alle oorlogen die Australie heeft meegemaakt. In Canberra waren vandaag alle ambassadeurs van veel landen aanwezig waaronder ook de ambassadeur van Nederland. Zij legden allemaal een krans ( zie foto ).

Vlak na de herdenking zijn wij naar het War Memoriaal gegaan en hebben het museum van binnen bekeken, een enorm groot en mooi gebouw. Grote muurschilderingen van de soldaten met in het midden de grote koepel. Hele vliegtuigen staan er in de hallen en oorlogsmateriaal teveel om hier op te noemen ( zie foto's )

Ook alle namen van de soldaten die het niet hebben overleefd staan aan beide zijden in het koper geschreven, daar steken ze klaprozen tussen en die noemen ze "Poppy's"

Royal Australian Mint is een gebouw in Canberra waar de munt wordt geslagen, wij zijn daar vandaag ook geweest, vanaf de eerste verdieping hebben ze grote ramen waar je naar beneden kan kijken in de hal waar de munten worden geslagen, heel leuk om te zien, volgens mij kunnen we dat in Nederland niet bekijken....van Rein en Linie hebben we een setje ongebruikte munten gekregen ! En wij hebben onze eigen munt geslagen !

Daarna zijn we naar het centrum van Canberra gegaan, terrasje gezeten en rein kwam ons weer halen voor het eten, Linie had weer heerlijk gekookt !

Straks nog even een drankje doen en dan naar bed want morgen moeten we er vroeg uit want we gaan de "bush" in met nog 4 en hopelijk kunnen we dan de kangaroes van dichtbij bekijken en verder is het verrassing......!

Lekker koese en tot morgen !