Dag 10

10 november 2014 - Canberra, Australië

10 november.

Vandaag iets langer geslapen na een hele leuke en lekkere BBQ bij David en Nicole.

We hadden met Renee om 11 uur afgesproken bij de Gold Creek Village. Dat is een Tourist Village met een kleinere versie van Madurodam en prachtige gebouwen met daarin eethuisjes, winkeltjes ed.

Voor kleine kinderen is er een hele dinosaurus park aangelegd en er is een reptielen park.

Koffie gedronken en rondgekeken,later zijn we naar een Engels eethuis/bar gegaan op het park en daar hebben we ook Glenn ontmoet de man van Renee.

Daar heerlijk gegeten, Bennie iets met zalm en ik een salade met lamsvlees, mmmm. Daarna zijn we naar het National Arboretum geweest, dat is een natuurpark helemaal opnieuw aangelegd met boomsoorten uit de hele wereld, deze omgeving is destijds helemaal uitgebrand waarbij ook 500 huizen zijn verwoest. Nu hebben ze met hulp van sponsors en het rijk de hele omgeving opnieuw kunnen aanleggen met een Amphitheater en een National Zoo & Aquarium. Het centrum heeft een heel mooi uitzicht waar ook bruiloften en partijen worden gehouden. Ze hebben een hele grote Bonsai collectie gekweekt, zie de foto's ! Terug bij Rein en Linie zijn we lopend naar het winkelcentrum geweest om Lemon Lime en Bitters te kopen ( mijn favoriete drankje hahah )

Morgen staat er het oorlogsmuseum op het programma !

Oant moarn !!

1. Anita:
    10 november 2014
    Ha, ha. Oant moarn. Hilarisch. Vraag eens aan de aussies, als je durft : how they hanging. Kunnen ze tegen een grapje? Hi, hi. Geniet ze verder jongens en blijf ons op de hoogte houden.